Rating

Sorteren:
Boris64D

Er waren wat klachten dat veel spelers van HWP een zeer lage rating hebben op chess.com. Daardoor gaan bij onze toernooien veel ratingpunten verloren. Moeten we daar iets aan doen? Of is dat iets wat we gewoon moeten accepteren?

TotallyPanda

het is wel vervelend

Boris64D

Ik heb nog even gekeken en toernooien zonder rating dat gaat niet. Maar ik kan wel iets anders doen. BIj het maken van het toernooi kan ik een minimum en maximum rating opgeven. Als we nog een keer rapid spelen, drie partijen op een avond, dan zou ik twee aparte toernooien kunnen maken, bijvoorbeeld eentje met minimumrating van 1400 en een andere met een maximum van 1600. Dinsdag hadden we 14 spelers en dan kan het makkelijk. 

Voor snelschaak of bullet is dit minder geschikt omdat we daarvoor te weinig spelers hebben. Komende dinsdag wil ik weer 5|5 spelen dus dan doe ik gewoon 1 toernooi.

onderdeurtje

Wat is dan precies het nadeel? Gaat het om dat de lage rating nog niet 'juist' is omdat er nog te weinig gespeeld is met die account? Of vinden spelers met een hoge rating het überhaupt vervelend om te spelen tegen spelers met een lage rating?